Az eljárás rövid ismertetése:
A hatóság az ügyfél kérelmére a nyilvántartásából adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki, többek között ingatlan meglévő házszámának igazolása céljából. A kérelemben szükséges feltüntetni a felhasználás célját az esetleges illetékfizetési kötelezettség megállapítása érdekében. Ha az ügyfél valótlan vagy olyan adat igazolását kéri, amellyel a hatóság nem rendelkezik, a hatóság a hatósági bizonyítvány kiadását megtagadja. Ha jogszabály másként nem rendelkezik, a hatósági bizonyítványban fel kell tüntetni, hogy azt kinek, milyen célból, mely szerv eljárásában történő felhasználásra és milyen bizonyítékok alapján adták ki. A hatósági bizonyítvány tartalmát - az ellenkező bizonyításáig - mindenki köteles elfogadni.
Az eljárás jogi alapja:
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.) 95. § „Hatósági bizonyítvány”, 97. § „Hatósági nyilvántartás”
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
Illetékességi terület: Biatorbágy Város közigazgatási területe
Benyújtandó dokumentumok:
- a „Hatósági bizonyítvány kiadása iránti kérelem – ingatlan meglévő házszámának igazolása céljából” nyomtatvány kitöltve
Eljárási illetékek: Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (Itv.) alapján
Eljárás megindítása:
A kitöltött, aláírt nyomtatványt és mellékleteit a Biatorbágyi Polgármesteri Hivatalhoz szükséges benyújtani személyesen nyitvatartási időben, vagy eljuttatni postai úton
Ügyintézési határidő: sommás eljárásban[1] 8 nap, teljes eljárásban 60 nap
I. fokon döntést hozó szerv: Biatorbágy Város Jegyzője
II. fokon eljáró hatóság: Pest Vármegyei Kormányhivatal
[1] Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 41. § (1) bekezdése értelmében „Sommás eljárásnak van helye, ha a) a hiánytalanul benyújtott kérelem és mellékletei, valamint a hatóság rendelkezésére álló adatok alapján a tényállás tisztázott, és b) nincs ellenérdekű ügyfél.”