Haláleset anyakönyvezése

Az eljárás rövid ismertetése: Bejelentés a Biatorbágy közigazgatási területén történt haláleset bekövetkezését követő első munkanap. Az anyakönyvezést a hozzátartozó vagy megbízottja (pl. temetkezési szolgáltató meghatalmazással) kezdeményezheti.  A bemutatott iratok alapján a haláleset adatairól jegyzőkönyv készül és Halotti anyakönyvi kivonat kerül kiadásra.

Az eljárás jogi alapja: 

  • A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
  • Az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény
  • Az anyakönyvezési feladatok ellátásának részletes szabályairól szóló 429/2017. (XII. 20.) Korm. rendelet

  • A nemzetközi magánjogról szóló 2017. évi XXVIII. törvény

  • A magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény, valamint a magyar állampolgárságról szóló 1993. évi LV. törvény végrehajtásáról szóló 125/1993. (IX. 22.) Korm. rendelet

  • A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény, valamint a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról szóló 146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet

  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

  • 331/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet a gyermekvédelmi és gyámügyi feladat- és hatáskörök ellátásáról, valamint a gyámhatóság szervezetéről és illetékességéről

  • 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról

Illetékességi terület: Biatorbágy Város közigazgatási területe

Benyújtandó dokumentumok:

  • halottvizsgálati bizonyítvány összes példánya (hamvasztás esetén a szükséges engedéllyel ellátva – Pest Vármegyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala)
  • az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
  • az elhunyt családi állapotát igazoló okirat (házassági anyakönyvi kivonat, amennyiben özvegy az elhunyt családi állapota, akkor az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata)
  • az elhunyt okmányait (személyi igazolvány, lakcímkártyája, vezetői engedély, útlevél)
  • a bejelentő személyi igazolványa, lakcímkártyája

Eljárási illetékek: Az eljárás illetékmentes

Eljárás megindítása: Az előírt okmányokat Biatorbágy Polgármesteri Hivatal Anyakönyvvezetőjéhez szükséges benyújtani személyesen, nyitvatartási időben vagy postai úton 

Ügyintézési határidő: 1 munkanap, amennyiben minden szükséges irat becsatolásra kerül, illetve a szükséges korábbi anyakönyvi események (pl. születés, házasság) az illetékes anyakönyvvezető részéről az elektronikus anyakönyvi rendszerbe feltöltésre kerülnek

I. fokon döntést hozó szerv: Biatorbágy Város Anyakönyvvezetője 

II. fokon eljáró hatóság: Az anyakönyvi szerv döntéseivel szemben nincs helye fellebbezésnek, a fél azonban a határozat ellen közigazgatási pert indíthat a határozat közlésétől számított 30 napon belül közigazgatási tevékenységgel okozott jogsérelemre hivatkozással a közigazgatási és munkaügyi bíróságnál.

Ügyintézés helye
Biatorbágyi Polgármesteri Hivatal
Igazgatási osztály
2051 Biatorbágy, Baross Gábor utca 2/a
06 23 310-174/223 +36 70 640 97-56
anyakonyvvezeto@biatorbagy.hu, verebelyi.anita@biatorbagy.hu